نوشته شده توسط : رامین

انیمیشن پردازشی فرایند ایجاد انیمیشن با آلگوریتم ها و متغیرها به جای استفاده از کلیدفریم گذاری دستی است. این روش امکان می دهد انیمیشن پیچیده ای با تلاش نسبتا کم ایجاد کنید و اجازه دهید که بیشتر کارهارا رایانه شما انجام دهد.

 MassFX سیستم انیمیشن پردازشی برای شبیه سازی فیزیک دنیای واقعی است که درآن اشیا می توانند بصورت واقعی با همدیگر برخورد و تعامل داشته باشند. اول انیمیشن مبتنی بر بدنه سختی را ایجاد می کنیم که در آن توپ به کاسه برخورد کرده و از روی میز پائین می افتند. سپس درمورد سیستم   mCloth یاد خواهیم گرفت که در آن، شی پارچه می تواند در شبیه سازی فیزیکی با بدنه سخت تعامل و برخورد داشته باشد.

 

 برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

  لینک دریافت فایل

  برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

سیستم ذره ای می تواند  برف و باران، آب جاری، دود، انفجار و غیره را مدل سازی کند که معمولا جلوه های متحرک شده ای را ارائه می کنند.

در این آموزش، از سیستم ذره ای Particle Flow  برای مدل سازی دود در محدوده بمباران یک میدان جنگ استفاده می کنیم.

 

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

 لینک دریافت فایل

 برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

در این آموزش نگاهی سریع داریم به دو رندرکننده ی جدید در 3dsmax.

رندرکننده سخت افزاری Quicksilver و iray از کمپانی mental images روش دیگری برای رندرکردن صحنه به شما ارائه می کنند.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

سلام

یکی از دوستان در کامنت خصوصی، عنوان کرده بودند که بهتر بود قبل از انتشار فایل های آموزش 3dsmax ، در مورد خود نرم افزار هم توضیحاتی داده می شد.

خدمت دوستان عرض می کنم که چون این نرم افزار بسیار معروف و شناخته شده است، لزومی برای این امر ندیدم و از این گذشته، معرفی کامل این نرم افزار و گزینه ها و عملکرد های متنوع آن به اندازه ای مفصل است که شاید نشود در چند کامنت، حتی بصورت خلاصه، به همه ی این موارد پرداخت و بهتر است دوستانی که علاقمند هستند، به توضیحاتی که در فایل های Help بصورت مشروح ارائه شده است، رجوع کنند.

من بصورت کلی این نرم افزار را برای دوستان معرفی می کنم تا در صورت علاقمندی با شناخت اولیه، خودشان به پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر به پردازند.

3dsmax یا به زبان خودمان، استودیوی سه بعدی ماکس، نرم افزاری است که مانند یک استودیوی فیلم سازی، تمام امکانات موردنیاز برای ساخت یک فیلم انیمیشن سه بعدی را در اختیارتان قرار می دهد. بخش های مختلفی دارد که سطوح مختلف تخصصی انیمیشن سازی را مرحله به مرحله برایتان مهیا می کند:

ساخت مدل یا کاراکتر - ایجاد رنگ و بافت موردنظر برای مدل - تعریف حرکت و جابجایی برای هر نوع مدل - ایجاد صحنه یا دکور یا لوکیشن برای حرکت مدل ها - نور پردازی صحنه ی فیلم برداری - ایجاد دوربین های مختلف و موردنیاز - ایجاد جلوه های محیطی مختلف و صدا گذاری و خلاصه بسیاری کارهای دیگر که برای ساخت یک فیلم انیمیشن سینمایی موردنیاز است، در 3dsmax بصورت بخش های مستقل تعریف شده اند.

3dsmax صرفا برای فیلم سازی کاربرد ندارد. در حال حاضر، از این نرم افزار برای طراحی صنعتی انواع مدل ها، دستگاه ها و ماکت ها استفاده می شود. در زمینه ی معماری و دکوراسیون و طراحی سه بعدی ساختمان ها و سازه ها و بنا ها نیز کاربرد بسیار گسترده دارد. برای ساخت بازی های رایانه ای، در بخش مدل سازی و کاراکتر سازی و فضا سازی، عمدتا از این نرم افزار استفاده می شود.

خلاصه،  3dsmax یعنی یک استودیوی کامل با تمام تجهیزات، برای ساخت مدل و فیلم از ابتدا تا انتها.

امیدوارم این توضیحات مختصر، برای شناخت این نرم افزار، مفید باشد.

اضافه می کنم، که برای یادگیری این نرم افزار، استفاده از کلاس های آموزش ابتدایی، می تواند برای شروع کار بسیار مفید باشد و در ادامه می توانید با استفاده از فایل های Help مرجع اصلی و تمرینات نرم افزار که همراه نرم افزار به زبان انگلیسی ارائه شده است، یا با استفاده از Help فارسی موجود، که کاملا مشابه Help اصلی تهیه شده است، اطلاعات خود را کامل کنید و به کار با نرم افزار مسلط شوید.

حتی دوستانی که علاقمند به یادگیری از طریق مطالعه هستند، می توانند بدون استفاده از کلاس های آموزش، با استفاده از سیستم Help بصورت کامل کار با نرم افزار را یاد بگیرند و با تمرین و ممارست، به مهارت کافی برسند.

فایل های Help فارسی نسخه های مختلف 3dsmax ، در وب سایت اصلی آگاه سافت ارائه شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید.

من در آینده نیز به انتشار فایل های آموزش جنبه های مختلف 3dsmax ادامه خواهم داد و نیز سعی خواهم کرد در کنار این کار، ویدئو های آموزشی ترجمه شده یا ساخته شده ای در این زمینه، تهیه کرده و در اختیار دوستان قرار دهم.

موفق باشید.



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

با استفاده از تصویر یک ساختمان می توانید یک مدل واقعی قابل ملاحظه بسازید. این آموزش روش انجام اینکار را نشان می دهد.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

تغییردهنده ی Hair And Fur به مدل، مو اضافه می کند.

در این آموزش، به سر و صورت کاراکتر جنگجو مو اضافه می کنیم و با انجام کار در سه مرحله، پیچیدگی محصول را افزایش خواهیم داد.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

در این آموزش، برای یک فروشگاه، نقش بافت مرکب درب کرکره‌ای فلزی ایجاد می کنیم. نقش شامل 5 لایه از تصاویر ترکیب شده با هم، با استفاده از تنظیمات شفافیت مختلف و روش ترکیب است.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دراین درس این موارد را فرا می گیرید:

رندرکردن تصویر ثابت در صفحه نمایش و در فایل داخل دیسک در فرمت و کیفیت های متفاوت.

استفاده از  presetو رندرکننده های مختلف.

رندرکردن تصویر با درجه وضوح بالا توسط چند کامپیوتر.

رندرکردن یک انیمیشن و ترکیب کردن تصویر ثابت در داخل فایل تصاویر متحرک.

استفاده از شبکه برای رندرکردن تصاویر متفاوت از یک انیمیشن به صورت هم زمان.

استفاده از رندرکردن برای ساختن بافت جهت استفاده در بازی ها.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

در این درس، برای یک بازی رایانه‌ای حرفه ای، یک سطح به عنوان خیابان و چند جعبه به عنوان ساختمان طراحی می‌کنیم. هم چنین در مورد ایجاد و تنظیم کردن مواد و تصویرگذاری برای طراحی چگونگی دید از مجاور و هم چنین، استفاده از شی ( xref ) برای افزودن چراغ‌های خیابان و تعدادی درخت توضیح می‌دهیم.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دراین درس، طرحی را به عنوان الگو برای ساختمان نهائی وارد می کنیم.  نقشه بصورت نگاتیو می باشد و روشنائی و کنتراست آن کاهش داده شده است تا بتوانید طرحی را که روی آن پیاده می کنید به راحتی ببینید.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()