نوشته شده توسط : رامین
1804

فرانسیس جوزف-ماری جاکارت (Frances Joseph-Marie Jacquard) دستگاه بافندگی تمام خودکارش را کامل کرد . این دستگاه می توانست با کارت های پانچ شده برنامه ریزی شود .


1820

توماس دکالمر (Thomas de Colmar) موفق شد اولین ماشین حساب قابل اطمینان تجاری را بسازد .


1821

چارلز ببیج (Charles Babbage) موتور تفاضلی (Difference Engine) را اختراع کرد . این دستگاه می‌توانست جداول علمی طولانی را محاسبه کند .


1826

قدیمی ترین عکس شناخته شده تا به امروز ، توسط جوزف نیسفور نیپس (Joseph Nicéphore Niépce) از پشت پنجره از منظره حیاط خانه اش گرفته شد .


1827

جورج سیمون اهم (George Simon Ohm) قانون اهم را در کتابش مطرح کرد .


1831

جوزف هنری پرینستون (Joseph Henry of Princeton) اولین تلگراف -که عملا کار می کرد- را اختراع کرد .


1838

ساموئل مورس (Samuel Morse) کدی را اختراع کرد که بعد ها به نام "کد مورس" نام گذاری شد . این کد از اعداد مختلف برای نمایش ارقام و حروف الفبای انگلیسی استفاده می کرد .


1847

شرکت زیمنس (Siemens) توسط ورنر وان زیمنس (Werner von Siemens) و یوهان جورج هالکس (Johann Georg Halske) تاسیس شد . 


1851

اتحادیه غرب پایه گذاری شد .


1861

نخستین عکس رنگی پایدار توسط عکاسی به نام توماس ساتن (Thomas Sutton) بر روی یک نوار پارچه ای پشمی گرفته شد . او برای گرفتن این عکس ، سه بار پیاپی و هر بار با یک رنگ عکسبرداری کرد . این روش توسط جیمز کلارک ماکسول (James Clerk Maxwell) رواج یافته بود .  


1866

اولین کابل اقیانوس اطلس با موفقیت از ایرلند به نیوفاندلند کشیده شد .


1868

کریستوفر شولز (Christopher Sholes) در ایالات متحده ماشین تحریری اختراع کرد که مجهز به صفحه کلید QWERTY ( صفحه کلید رایج و استانداردی که امروزه می شناسیم ) بود .

1871

چارلز بابیج (Charles Babbage) در 18 اکتبر 1871 درگذشت .


1875

در ژاپن شرکتی به نام تاناکا سیزوشو (Tanaka Seizo-sho) به وجود آمد و سپس از ادغام این شرکت با کمپانی دیگری به نام سیساکو شو (Seisaku-sho) ،  شرکت توکیو سیبارورا دنکی (Tokyo Shibarura Denki) به وجود آمد . بعدها نام این کمپانی کوتاهتر شد . نامی که امروزه همه ما می شناسیم ، توشیبا .


1876

الکساندر گراهام بل (Alexander Graham Bell) تلفن را اختراع کرد .


1877

امیل برلینر (Emile Berliner) در امریکا میکروفون را اختراع کرد .


1880

شرکت ASME تاسیس شد .


1881

شرکت Eastman Kodak تاسیس شد .


1883

در امریکا توماس ادیسون (Thomas Edison) ، اثر ادیسون را کشف کرد که در آن یک جریان الکتریکی ، از خلا عبور داده می شد .


1885

کمپانی تلگراف و تلفن آمریکا - American Telegraph and Telephone) AT&T) به ثبت رسید .


1888

نیکلا تسلا (Nikola Tesla) موتور الکتریکی دوار را در یکم می این سال اختراع کرد و سپس حق اختراع آن را به جورج وستینگهوس (George Westinghouse) فروخت . با این اختراع امکان تولید و انتقال انرژی الکتریکی AC به وجود آمد و امروزه نیز از همین روش برای تولید و توزیع آن استفاده می شود .


1888

ویلیام براوس (William S. Burroughs) حق اختراع یک ماشین جمع زن با قابلیت چاپ را به ثبت رساند .


1888

فردریش رینتزر (Friedrich Reintzer) کریستال مایع را کشف کرد .


1896

هرمان هولریث (Herman Hollerith) شرکتی در زمینه ماشین های جدول بندی تاسیس کرد . این شرکت بعدها به یکی از معروفترین شرکت های کامپیوتری تبدیل شد . شرکت International Business machines) IBM) .


1897

یک دانشمند آلمانی به نام کارل فردیناند براون (Karl Ferdinand Braun) اسیلوسکوپ اشعه کاتدی را اختراع کرد .


1898

شرکت آلکاتل (Alcatel) تاسیس شد .



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

همه فایل‌های تصویری را در تلویزیون ببینید !

نرم افزار ConvertX to DVD

این روزها به‌کمک اینترنت پرسرعت ADSL و فعالیت بسیار خوب کاربران ایرانی در دنیای بزرگ اینترنت، نوع استفاده کاربران از اینترنت نیز تا حد زیادی تغییر کرده است. شاید تا چند سال قبل، اگر فردی قصد دانلود یک فیلم از اینترنت را داشت، به دلایل مختلف از جمله اتلاف زمان بسیار طولانی، هزینه زیاد کارت اینترنت و هزینه بالای قبض تلفن از انجام این کار منصرف می‌شد. برخی از کاربران که تمام این موارد را نادیده می‌گرفتند و به دانلود یک فیلم مشغول می‌شدند نیز در بسیاری از موارد به‌دلیل قطعی‌های مکرر در ارتباطشان، فایلی را دانلود می‌کردند که اصلا قابل استفاده نبود!


اما با توجه به افزایش سرعت اینترنت در ایران و همچنین توسعه فرمت‌های مختلف ویدئویی و سایت‌های اشتراک‌گذاری فیلم و موسیقی، دانلود فیلم از اینترنت به امری عادی در میان کاربران تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که می‌بینیم بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی پس از پخش اولین قسمت در تلویزیون، توسط فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند. یکی از فرمت‌های تصویری که در چند ماه اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده، فرمت تصویری (MKV (Matroska است.


این‌که این فرمت به چه شکل عمل می‌کند و چگونه توانسته جایگزین فرمت‌های فشرده‌ای همچون Mpeg4، .avi و ... باشد، در این مقاله مورد بحث نیست اما ذکر این نکته ضروری است که این فرمت تحولی عظیم در دنیای فیلم بوده است چون بیشتر فیلم‌های ارائه شده در این فرمت اغلب کیفیت‌های بالا و خوبی دارند که در بسیاری از موارد کیفیت آنها از کیفیت یک فیلم دی‌وی‌دی با حجم 5/4گیگابایت نیز بیشتر است و نکته بسیار جالب توجه در این فرمت این است که حجم فایل‌های ارائه شده در این فرمت بین 300 تا 400مگابایت، یعنی چیزی حدود یک دهم حجم یک فیلم دی‌وی‌دی است. پس وقتی کاربری قصد دارد یک فیلم دی‌وی‌دی را از اینترنت دانلود کند، به‌کمک این فرمت می‌تواند 10 فیلم را در همان زمان دانلود کند!


همان‌طور که گفتیم، پیدایش این فرمت تحولی عظیم در دنیای فیلم بوده است و کاربران زیادی نیز روز‌به‌روز به طرفداران این فرمت اضافه می‌شوند، اما یکی از نیازهای کاربران پس از دانلود فیلم‌های ارائه‌شده در این فرمت، نرم‌افزاری برای تبدیل هرچه آسان و سریع این فیلم‌ها به یک فیلم قابل پخش در دستگاه‌های پخش خانگی است. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین این نرم‌افزارها آشنا کنیم.



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین
نبرد مینی‌ها
عرضه اپرامینی‌در اواسط شهریور، تقریبا تمام مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد. اپرا، در حوزه تلفن‌های همراه جاوا به یک موفقیت تبدیل شده بود؛ اما درست پس از یک هفته، در نمایشگاه ‌CTIA Wireless‌ امسال، رقیب جدیدی پیدا شد که با پشت سر گذاشتن نسخه بتا، نگارش1 مرورگر ‌Bolt‌ خود را معرفی کرد.
مرورگر های موبایل ، اپرا و بولت
بولت نگارش بتا، اولین بار روی گوشی سامسونگ مدل ‌Propel‌‌عرضه و آزمایش شد. نکته جالب اینکه در مجموع، با اینکه صفحه‌های سایت‌ها را بهتر از اپرا مینی 2/4 نمایش می‌داد، اما به‌نظر نمی‌رسید سرعت بیشتری داشته‌باشد و حالا مشخص شده که نسخه نهایی آن تغییر چندانی نداشته است.

این مرورگر، امکانات جانبی جالبی را اضافه کرده است؛ مثلا نوار جستجوی گوگل را جدا از نوار ‌URL‌، در تمام پنجره‌ها قرار داده است. همچنین، یک مدیر دانلود و آپلود دارد که می‌توانید با کمک آن، سرعت زیادی در دانلود و آپلود داشته‌باشید. همچنین با کش کردن صفحه‌ها، بازگشت به‌صفحه‌های قبلی، بدون لود شدن مجدد آنها امکان‌پذیر است.

بولت نگارش 5/1 یک مدیر ویدئو هم دارد که از 3 مکانیزم مجزا برای پخش ویدئوهای ‌Stream‌ در موبایل استفاده می‌کند. حتی اگر تلفن‌تان هم پشتیبانی پیش‌فرض از ویدئو نداشته باشد، این مرورگر پخش‌کننده ویدئوی خود را اجرا می‌کند. ‌ ‌

بولت که مانند اپرا یک مرورگر پراکسی به‌حساب می‌آید، با موتور ‌WebKit‌ کار می‌کند. موتور وب‌کیت را تلفن‌هایی همچون آیفون و آندروید استفاده می‌کنند. بولت مدعی است که با نرخ 23 به1، داده‌ها را فشرده می‌کند؛ یعنی یک صفحه وب 3/2مگابایتی را به‌اندازه 100کیلوبایت در می‌آورد. ‌ ‌

وب‌سایت ‌CNET‌ روی این دو مرورگر آزمایشی انجام داده است. در این آزمایش که 3 نوبت و روی 3 وب‌سایت مختلف انجام شد، بولت نگارش 5/1 و اپرامینی2/4 بررسی شدند و از آنجا که اپرامینی5 هنوز کامل نشده است، در این آزمایش مورد بررسی قرار نگرفت. ‌ ‌

بولت برای بارگذاری وب‌سایت ‌Nortstrom.com‌، بین 12 تا 14ثانیه معطلی داشت، اما اپرا مینی همین وب‌سایت را در 9 تا 13ثانیه باز کرد. بولت در 26ثانیه، وب‌سایت نیویورک تایمز را باز کرد، اما اپرا سریع‌تر بود و در 19ثانیه وب‌سایت را کامل بارگذاری کرد. ‌ ‌

اما نکاتی که باید به آنها توجه کرد، موارد زیر است: ‌ ‌

بولت صفحه‌ها را بهتر از اپرا مینی رندر می‌کند، متون‌و تصاویر شفاف‌تری دارد. اپرامینی2/4 گاهی اوقات بیش از حد کمپرس می‌کند، اما همین به سرعت آن کمک می‌کند.

در برخی سایت‌ها، اپرا یکی دو تصویر را جا انداخت، اما جای عکس را رزرو کرده بود. بولت همچنین قابلیت جالبی داشت که اپرا دارای آن نبود؛ قابلیت نصف کردن صفحه که از ویژگی‌های خاص زوم کردن در بولت است. بولت صفحه را به دو نیم می‌کند و با حرکت دادن مکان‌نما در نیمه بدون زوم، آن متن در نیمه زوم شده نشان داده می‌شود. ‌ ‌

اما بالاخره کدام مرورگر واقعا بهتر است؟ پاسخ به این سوال واقعا مشکل است. بولت در رندر کردن و نشان دادن کامل وب‌سایت‌ها واقعا قوی‌تر است، اما از طرف دیگر، سرعت اپرا مینی2/4 استثنایی است. البته ممکن است با عرضه اپرا مینی5، بولت در رندر کردن هم کم بیاورد،‌اما تا آن زمان و با بستر فعلی اینترنت موبایل در کشورمان، پیشنهاد اصلی ما اپرا مینی است. ‌ ‌

دانلود بولت و اپرامینی هر دو رایگان است و می‌توانید از لینک‌های زیر این دو مرورگر جاوا را برای تلفن همراه خود استفاده کنید و به مرور وب بپردازید.


منبع : کلیک ضمیمه روزنامه جام جم - شماره 256


:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین
بوت کردن بارگذاری سیستم عامل در حافظه کامپیوتر است که معمولاً از دیسک سخت و گاه گاهی از روی دیسک نرم انجام می‌شود.

راه‌اندازی معمولاً روال خودکاری است که با روشن نمودن یا بازنشانی (reset) رایانه شروع می‌گردد. مجموعه‌ای از دستوران که حافظه ROM(حافظه فقط خواندنی) قرار دارند، شروع به اجرا می‌کند. دسنورات مجموعه‌ای از خودآزماییهای هنگام روشن شدن (POST) را به منظور حصول اطمینان ار صحت عملکرد ابزارهایی مانند دیسکهای سخت انجام می‌دهند، سپس محل سیستم عامل راتعیین و آن را بارگذاری می‌کنند. در نهایت کنترل نیز را به سیستم عامل می‌دهند.

دیسک راه اندازی
هر دیسکی که توان بارگذاری و راه اندازی اولیه سیستم عامل رادارد، اغلب به یک دیسک نرم گفته می‌شود. که دارای یک علامت در اولین سکتور آن(بوت سکتور) یعنی وجود عددی خاص در آخرین 2 بایت این سکتور است

بوت سرد
روشن کردن رایانه و بار کردن سیستم عامل به درون ان روند راه اندازی شده کامپیوتر، هنگام روشن کردن آن را گویند. در این روند معمولاً چند تست سخت افزاری و سپس بارگذاری سیستم عامل از روی دیسک به حافظه صورت می‌گیرد.

بوت گرم
راه اندازی مجدد سیستم به نحوی که نیازی به خاموش و روشن کردن آن نیست. این روندمعمولاً به مفهوم بارگذاری، یا بار گذاری مجدد سیستم عامل می‌باشد. در کامپیوترهای IBM و سازگار با آن کاربر می‌تواند با استفاده از ترکیب کلیدهای CTRL-ALT-DELعملیات راه اندازی گرم را انجام دهد.
منبع: ویکی پدیا


:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین
اشاره :
این روزها کمتر کسی است که با کنسول‌های بازی آشنایی نداشته باشد، وسیله‌ای که طرفداران بیشماری دارد و روز به روز هم بر تعداد علاقمندان و خریداران آنها اضافه می‌شود.
کنسول های بازی، game console
مقدمه :
مطلبی را که در این شماره می‌خواهیم به آن بپردازیم مروری بر تاریخچه این دستگاه‌های ویدیویی و پیشینه‌ آنهاست.
قبل از پرداختن به مقاله باید نکته‌ای را یاد‌آور شویم و آن کلمه «کنسول» است که به اشتباه رایج شده و به جای آن باید از کلمه "دستگاه بازی ویدیویی" استفاده کرد اما به دلیل رایج‌تر بودن کلمه کنسول، ما نیز در این مقاله از همین کلمه استفاده می‌کنیم.

تولد اولین کنسول
تاریخ کاملا دقیقی برای اولین وسیله بازی نمی‌توان ذکر کرد چرا که هر کسی دستگاه تولیدی خود را اولین نسل می‌داند اما شاید بتوان شروع این راه پر افت و خیز را در سال 1947 دانست هنگامی ‌که یک بازی بسیار ساده کامپیوتری توسطGoldsmith Jr.Thomas و Estle Ray Mann در کشور آمریکا به ثبت رسید که در آن ، کاربر باید موشکی را با دادن زاویه و سرعت مناسب به سمت هدف پرتاپ می‌کرد. همین بازی بسیار ساده اولین گام در استفاده از کامپیوتر برای بازی بود.

دومین بازی در سال 1958 بود که Tennis For Two نام داشت و متشکل از یک توپ و دو راکت و یک تور در وسط (بصورت خط‌های سیاه و سفید) بود که با استقبال باور نکردنی از سوی مردم مواجه شد.

تاریخچه کنسول های بازی، اولین کنسول بازی

شکل 1: نمایی از صفحه نمایش بازی Space war مربوط به سال 1961  


کنسول بازی ویدئویی Space war
شکل 2: نمایی از بازی ویدیویی Space war

کنسول بازی دونفره Space war
شکل 3: دو با نفر در حال بازی Space war

در سال 1961 ، بازی Space War برای کامپیوترهای زمان خود ساخته شد که بزرگی آنها به اندازه یک اتاق بود و در آنها چیزی به عنوان صفحه کلید وجود نداشت.

اما در واقع باید تولید و عرضه کنسول‌ها را از سال 1972 به بعد دانست.در این مدت زمان 30 ساله، کنسول‌ها 7 نسل تغییر پیدا کردند که در ادامه هر کدام از این نسل‌ها را به طور کوتاه مورد بررسی قرار خواهیم داد مطالبی که برای قدیمی‌ترها یک تجدید خاطره خواهد بود.


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین
فایل‌های Word و PowerPoint را همراه با فونت جابجا کنید.
گزارشی را در MS Word با کلی زحمت و دقت تایپ کرده‌اید ولی به دلیل نداشتن چاپگر آن را برای چاپ کردن به جای دیگری می‌برید، فایل را باز می‌کنید و با کمال تعجب می‌بینید کل فایل بهم ریخته است. البته سناریوی بدتری نیز ممکن است اتفاق بیافتد، می‌خواهید در همایشی فایل پاورپوینتی را که به دقت محتوی آن را آماده کرده‌اید، را نمایش دهید، وقتی فایل را باز می‌کنید ( همه حضار در حال تماشا هستند ) تمام صفحه آرایی و جملات از اسلاید‌ها بیرون رفته‌اند.
علت آن است که صفحه آرایی متن تایپ شده با یک سری از فونت‌ها که روی کامپیوتر مبداء نصب است، تنظیم شده است. با انتقال فایل روی کامپیوتر دیگر و متعاقب آن باز شدن آن فایل، نرم‌افزار ورد متوجه می‌شود که فونت‌های فایل بر روی سیستم موجود نیست و تصمیم می‌گیرد که آنها را با یک سری فونت دیگر جایگزین کند، در نتیجه صفحه‌آرایی شما بهم می‌ریزد.
یک راه غیر اصولی اینست که تمامی فونت‌ها را همراه فایل خود ببرید و آنها را روی کامپیوتر مقصد نصب کنید یا بعنوان مثال اگر فایلی را ایمیل می‌کنید فونت‌های استفاده شده در آن فایل را هم بفرستید تا قبل از خواندن آن را نصب کنند!!
راه حل دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید از فونتی‌ استفاده کنید که مطمئن هستید روی همه ویندوز‌ها به صورت پیش فرض وجود دارد مانند فونت Tahoma . ( اگر دقت کرده باشید اکثر صفحات وب از این فونت استفاده می‌کنند.)

اما علاوه بر راه‌حل‌های فوق در نرم‌افزارهایWord و PowerPoint نیز برای این منظور تنظیمی وجود دارد که به صورت خودکار فونت‌هایی که در فایل‌ها استفاده شده است را همراه خود ذخیره و در سیستم‌های دیگر شناخته می‌شود و هر کجا که فایل خود را باز کنید این فونت‌ها همان لحظه در سیستم پردازش می‌شوند بدون آنکه نیاز به نصب فونت باشد، در نتیجه صفحه‌آرایی فایل نیز بهم نمی‌ریزد.


تنظیم در Word

از منوی Tools گزینه Options را انتخاب و به سربرگ Save بروید. مطابق شکل 1 تنظیمات را انجام دهید.

microsoft word font setting تنظیم فونت ورد

شکل 1


تنظیم در PowerPoint

از منوی Tools گزینه Options را انتخاب و به سربرگ Save بروید. مطابق شکل 2 تنظیمات را انجام دهید.

تنظیم فونت در پاور پوینت microsoft power point font setting

شکل2


نکته : توجه داشته باشید که برای هر فایل این تنظیم باید جداگانه صورت گیرد و بعد از تنظیم کردن حتما باید یکبار فرمان Save را بزنید تا فونت‌ها ذخیره شوند.


اما چرا طراحان Word این گزینه را به صورت پیش فرض در حالت انتخاب قرار نداده‌اند؟
پاسخ ساده است، چون حجم فایل‌ها افزایش می‌یابد و برای فونت‌هایی که روی همه سیستم‌ها نصب است مانند Tahoma اینکار لازم نیست.



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

برنامه gimp ویرایش تصویر جیمپبرنامه گرافیکی گیمپ

گیمپ یک نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزار متن‌باز، رایگان و چند سکویی برای ویرایش تصاویر و پرونده‌های ویدیوئی و ساخت تصاویر متحرک می‌باشد. این نرم‌افزار برای مواردی چون تغییر در رنگ‌ و اندازه‌ی تصاویر، ترکیب آن‌ها با یک‌دیگر، برداشتن قسمتی از تصویر، از بین بردن اعوجاج تصاویر، تبدیل قالب‌های آن‌ها و تهیه‌ی پویانمایی‌های ساده در قالب GIF مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
چشم‌انداز تولید این نرم‌افزار تبدیل نمودن آن به یک ابزار پیشرفته‌ و قدرتمند گرافیکی برای ویرایش و خلق تصاویر بدیع ، ایجاد آیکون‌ها و نمادهای گرافیکی برای استفاده‌های گوناگون و است.
گیمپ علاوه‌بر لینوکس در ویندوز و مک نیز قابل‌اجرا است. هم‌چنین به صورت پیش‌فرض، در برخی توزیع‌های لینوکس مانند Ubuntu, Debian, Suse‌ و Mandria قرار دارد.

gimp open source




[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

اولین نسخه (ویرایش نشده) از کتاب آموزش فارسی گیمپ با نام گیمپ بر روی پایگاه اینترنتی  gimp.ir بصورت آزاد قرار گرفت. این کتاب در ۱۵ فصل و ۲۵۰ صفحه رنگی با فرمت PDF قابل دریافت است.

کتاب آموزش فارسی گیمپ (GIMP)

از فصل های ۱ تا ۱۰ خواننده با محیط گیمپ و چگونگی کار با گیمپ آشنا می شود و در ۵ فصل باقیمانده با اجرای پروژه های عملی مانند اصلاح و ترمیم تصاویر و ساخت جلوه های ویژه و کار بر روی نوشته ها و گرافیک وب آشنا خواهد شد.

بخش هایی از کتاب هنوز کامل نشده است ولی قابل استفاده است و انتشار این کتاب برای جمع آوری نظرات کاربران برای قسمت های مختلف کتاب، فونت های استفاده شده در کتاب، اشکالات موجود در کتاب و اضافه کردن قسمت های پیشنهادی است. همچنین علاوه بر این کتاب کاربران می توانند در انجمن های گفتگوی سایت گیمپ forum.gimp.ir سوالات خودشان را مطرح کنند.

برای اطلاعات بیشتر و چگونگی دریافت این کتاب به صفحه پروژه این کتاب در آدرس http://gimp.ir/?page_id=9 مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

معرفی ۵ برنامه رایگان: پنج جایگزین برای بسته نرم افزاری آدوبی CS5

بسیار خوب، ادوبی کریتیو سوئیت ۵ منتشر شده، کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است: ما قصد داریم از تمام ویژگی های شسته و رفته و عالی که این مجموعه ارائه می دهد استفاده کنیم. بیان اینکه این مجموعه ویژگی های منحصر به فرد و بسیار خوبی دارد فقط عقیده هوادارن آدوبی نیست بلکه، اذعان کلیه کسانی است که از مجموعه نرم افزار های شرکت آدوبی به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت نرم افزار برای کار با انواع فرمت های چند رسانه ای استفاده می کنند.


البته ، شاید همه ما نخواهیم برای تهیه این مجموعه نرم افزاریکلی پول پس انداز و جمع آوری کنیم تا آن راخریداری کنیم. قرار است با نرم افزار های رایگان کار کنیم. اما سوال اساسی این است کدام برنامه؟ : آیا می توانم جایگزینی برای بهترین برنامه های ادوبی CS5 با نرم افزار های رایگان و متن بازپیدا کنم؟
جواب : خیر. شما تنها می توانید تعدادی از برنامه های کاربردی را بیابید که فقط ویژگی ها و قابلیت های پایه ای و ساده CS5 را دارند.با این حال ، شما هیچ گاه برنامه ای که جایگزین تمام عیار یکی از برنامه های کاربردی ادوبی باشد آنهم با تمام ویژگی های CS5 و تازه رایگان هم باشدپیدا نخواهید کرد.

اما صبر کنید! امیدتان را از دست ندهید! برای بسیاری از شما ، نرم افزار های رایگان و متن بازی که من قصد دارم در این مقاله برایتان شرح دهم به اندازه کافی برای شما پیشرفته هستند که اجازه ایجاد (یا تمام کردن) پروژه های دیجیتال که در ذهن دارید به شما بدهند.برای استفاده از این برنامه ها حتی لازم نیست شما تعهدی برای طراحی صفحه و یا ویرایش ویدیو نسبت به تولید کننده برنامه داشته باشید. شما فقط نیاز به ابزار دارید، ابزار یک نرم افزار رایگان. و شما از این ۵ برنامه می توانید به عنوان جایگزین برای برنامه های مجموعه گران قیمت نرم افزار CS5 استفاده کنید.



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

استفاده از کنسول ویندوز راه ساده ای برای نمایش متون است. با این حال با کمی دانش فنی، به آسانی می توانید از این محیط برای نمایش تصاویر گرافیکی مبتنی بر کاراکتر های اسکی (ASCII-art graphics) و همچنین خواندن ورودی موس و صفحه کلید بهره ببرید.

 



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین



:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دانلود آهنگ جدید رضا صادقی گل نازم با لینک مستقیم و کیفیت ۳۲۰ اهنگ

ترانه : رضا صادقی ، تنظیم : شجاعت شفاعی

Download New Music Reza Sadeghi Tiny flowers


دانلود آهنگ گل نازم رضا صادقی

 

دانلود آهنگ با کیفیت 320 
Download 
دانلود آهنگ با کیفیت 128 
Download 
دانلود آهنگ با کیفیت 64 

Download



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دانلود نرم افزار اطلاع از دریافت ایمیل در جیمیل

Gmail Notifier Pro 5.2

به سرویس های ایمیلی مثل Gmail و Yahoo در اصطلاح وب میل (Web Mail) گفته میشود. یعنی برای ارسال و دریافت ایمیل در این سرویس ها نیاز به نرم افزار حانبی ندارید و توسط مرورگر ویندوز میتوانید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید.

 

هرچند این یک مزیت بزرگ است، اما مشکلاتی هم دارد. مثلا برای اطلاع از اینکه ایمیل جدیدی دارید یا خیر باید هربار مرورگر خود را باز کرده و وارد آدرس جیمیل شوید و اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.

 

در این مطلب میخواهیم نرم افزاری به شما معرفی کنیم که نه تنها میتواند جیمیل شما را مدیریت کند، بلکه به محض دریافت ایمیل جدید شما را مطلع میسازد.

 

نرم افزار Gmail Notifier توسط خود گوگل به عنوان یک ابزار استاندارد برای مدیریت ایمیل های Gmail معرفی شده است. توسط این نرم افزار میتوانید بدون وارد شدن به ایمیل خود از طریق مرورگر، کلیه کارها (مثل دریافت ایمیل، ارسال ایمیل، دسته بندی ایمیل ها و ...) را انجام دهید.

 

بزرگ ترین مزیت این نرم افزار این است که میتواند ایمیل شما را به طور مرتب چک کرده و به محض دریافت ایمیل جدید با یک هشدار (آلارم) شما را با خبر کند. به این ترتیب میتوانید به سرعت از دریافت ایمیل جدید با خبر شوید.

 

 

 

 

 

از سایر قابلیت های نرم افزار Gmail Notifier این است که توسط آن میتوانید همه ایمیل های موجود در اینباکس خود را به صورت یکجا دانلود کرده و بعدا بدون نیاز به اینترنت و سر فرصت مطالعه کنید. و یا بدون نیاز به اینترنت به همه ایمیل های مورد نظر خود پاسخ داده و با یک بار آنلاین شدن همه آنها را ارسال کنید.

 

 

اصلی ترین امکانات نرم افزار Gmail Notifier :

- دسترسی سریع و بدون محدودیت به ایمیل ها در Gmail

- امکان ارسال و دریافت ایمیل بدون وارد شدن به اکانت گوگل

- اطلاع رسانی سریع به کاربر در هنگام دریافت ایمیل جدید

- پشتیبانی از زبان فارسی

- امنیت بالا و توصیه شده از طرف گوگل

- دارای قالب های گرافیکی متنوع و زیبا

- دریافت اتوماتیک لیست Contact های شما از جیمیل

- سازگاری با تقویم و یادآوری های ذخیره شده در حساب گوگل

- امکان دریافت Feed و RSS (خبر خوان)

- وارد شدن خودکار به حساب کاربری و چک کردن ایمیل ها

- نمایش ساده و سریع ایمیل های دریافتی (مناسب برای انواع سرعت اینترنت)

- امکان دانلود همه ایمیل های موجود در اینباکس به صورت یکجا

 

 

نسخه جدید نرم افزار اطلاع از دریافت ایمیل در جیمیل، Gmail Notifier Pro 5.2 را دانلود کنید:

 

دانلود با حجم 7.47 مگابایت

(شامل اطلاعات لازم برای فعال سازی نرم افزار + راهنمای نصب به زبان فارسی)



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دانلود مجموعه ابزارهای ویندوز

Windows Sysinternals Suite 11.1

Sysinternals Suite شامل مجموعه ای از نرم افزارهای کوچک و بسیار کاربردی است. بعد از چند سال از ارائه این مجموعه توسط گروه توسعه و برنامه نویسی آن، به قدری محبوب شد کهمایکروسافت تصمیم گرفت امتیاز آن را خریداری کند. به همین دلیل اکنون چند سالی است که این مجموعه با نام Windows Sysinternals Suite منتشر میشود.

 

نسخه جدید مجموعه نرم افزاری Windows Sysinternals Suite شامل 72 برنامه مختلف برای استفاده بهینه از امکانات ویندوز است. و هر کدام از این برنامه ها برای یک هدف خاص طراحی شده اند. استفاده از این ابزارها باعث میشود بتوانید مدیریت بهتری روی ویندوز خود داشته باشید.

 

از جمله کارهایی که میتوانید توسط این ابزارهای کوچک انجام دهید میتوان به این موارد اشاره کرد :

- دسترسی و مدیریت بوت ویندوز

- بررسی مشکلات دیسک سخت

- نظارت بر پورت های سیستم

- نمایش برنامه و پروسس های در حال اجرا

- مدیریت پسورد ها

- بهینه سازی رجیستری



هر چند همه برنامه های این مجموعه به درد همه کاربران نمیخورد، اما هر کاربری با توجه به نوع استفاده و نیاز خود، میتواند از تعدادی از این برنامه ها استفاده کند. همچنین برخی از این ابزارها میتوانند باعث افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز شوند.

 

 

لیست مهم ترین ابزارهای مجموعه Windows Sysinternals Suite :

 

DiskExt: ابزار مدیریت دیسک سخت (هارد دیسک)

 

DiskMon: نظارت بر عملکرد دیسک سخت

 

DiskView: نمایش خانه های حافظه بر روی سطح دیسک سخت

 

Disk Usage: نمایش دقیق فضای استفاده شده و خالی در دیسک سخت

 

EFSDump: دسترسی به فایل های کدگذاری شده

 

FileMon: نمایش لحظه به لحظه دسترسی سیستم عامل به فایل های مختلف

 

Hex2dec: مبدل هگزادسیمال به دسیمال (و بالعکس)

 

Junction: ساخت سیمبل لینک

 

ListDLLs: نمایش دقیق اطلاعات فایل های DLL مورد استفاده در ویندوز

 

LoadOrder: نمایش وضعیت بوت چندگانه

 

MoveFile: برنامه ریزی برای جابجایی فایل ها بعد از ریستارت شدن سیستم

 

PortMon: مانیتورینگ پورت های سیستم

 

ProcessExplorer: نمایش لحظه به لحظه و دقیق از برنامه های اجرا شده در ویندوز

 

PsSuspend: ایجاد مکث موقت در فعالیت یک برنامه

 

RegDelNull: پاکسازی رجیستری

 

RegMon: نمایش لحظه به لحظه تغییرات رجیستری ویندوز

 

SDelete: حذف ایمن فایل ها (بدون امکان بازیابی)

 

WhoIs: نمایش اطلاعات مالکیت Domain ها

 

و ده ها ابزار کاربردی دیگر

 

 

نسخه جدید مجموعه ابزارهای ویندوز، Windows Sysinternals Suite 11.1 را میتوانید به صورت رایگان از سرزمین دانلود دریافت نمایید:

 

دانلود با حجم 7.2 مگابایت



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

سلام فروش شبکه اجتماعی (ُسایت شبیه فیسبوک ) فقط 15 تومان

 

حراجش کردیم

 

نمونه کار

 

borjface.ir

 

جهت سفارش با 09334450849 تماس بگیرید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

نرم افزار کاهش مصرف جوهر چاپگر

Fine Print 8

 

 

 

 

مدیریت و کاهش مصرف جوهر: این فقط یکی از هنرهای نرم افزار FinePrint است!

 

نرم افزار کوچک و کاربردی FinePrint میتواند مدیریت پرینتر را بر عهده گرفته و به پرینت های شما سروسامان بدهد. این نرم افزار آنقدر محبوب است که در طی مدت کوتاهی 8 نسخه از آن منتشر شده است. و توانسته جایزه های متعددی را کسب کند.

 

از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار میتوان به کاهش مصرف جوهر پرینتر، ایجاد فرم و سربرگ، و همچنین بهینه سازی و طول عمر پرینتر اشاره کرد.

 

 

 

لیست امکانات نرم افزار FinePrint :

- کاهش مصرف جوهر و پودر پرینتر

- حذف صفحات اضافی در هنگام پرینت

- بهینه سازی عملیات پرینت و در نتیجه افزایش عمر پرینتر

- مدیریت تمام پرینت های کاربر

- بهینه سازی اسناد قبل از پرینت و در نتیجه کاهش تعداد صفحات چاپی

- قابل استفاده برای پرینترهای سوزنی، جوهر افشان، و لیزری

- امکان استفاده در پرینتر های رنگی و سیاه سفید

 

 

نسخه جدید نرم افزار کاهش مصرف جوهر چاپگر، Fine Print 8 را دانلود کنید:

 

دانلود با حجم 8 مگابایت

(شامل اطلاعات لازم برای فعال سازی نرم افزار + راهنمای نصب به زبان فارسی)



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دانلود نرم افزار حذف فایل هایی که حذف نمی شوند

Unlocker 1.9

 

 

 

 

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای حذف کردن یک فایل یا فولدر با خطا مواجه شوید. این مشکل در بیشتر موارد با ریستارت کردن ویندوز برطرف میشود و میتوانید فایل مورد نظر را پاک کنید. اما گاهی حتی با ریستارت کردن ویندوز هم نمیتوانید آن فایل را حذف کنید.

معمولا وقتی نمیتوانید یک فایل را حذف کنید یکی از این خطاها نمایش داده میشود:

 

There has been a sharing violation

Cannot delete file: Access is denied

The source or destination file may be in use

The file is in use by another program or user

Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use

 

دلیل این مشکل معمولا این است که فایل مورد نظر توسط برنامه دیگری در حال استفاده است. این برنامه میتوانید اکسپلورر ویندوز و یا یک نرم افزار دیگر باشد. طبیعی است که وقتی سیستم عامل در حال خواندن یا پردازش یک فایل است، آن را قفل میکند تا قابل حذف نباشد. در این مواقع فولدری که فایل مورد نظر در آن قرار دارد هم قابل حذف نیست.

 

برای حل این مشکل، میتوانید از نرم افزار Unlocker استفاده کنید. این نرم افزار میتواند تمام پردازش ها و ارتباطات یک فایل با سیستم عامل را قطع کند. و سپس شما قادر خواهید بود آن فایل را حذف کنید.



 

 

علاوه بر مشکل پاک کردن، گاهی اوقات امکان تغییر نام (Rename) یک فایل یا فولدر هم وجود ندارد. دلیل این مشکل هم مثل مشکل قبلی است.

 

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، نرم افزار Unlocker به کلیک راست اضافه میشود و شما میتوانید روی هر فایل یا فولدری آن را اجرا کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود فایل ها یا فولدر هایی که در هنگام حذف خطا میدهند و حذف نمیشوند را به راحتی پاک کنید.

 

 

نسخه جدید نرم افزار حذف فایل هایی که حذف نمی شوند، Unlocker 1.9 را میتوانید به صورت رایگان از سرزمین دانلود دریافت کنید:

 

دانلود با حجم 1.2 مگابایت



:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دانلود نرم افزار نمایش اطلاعات سخت افزاری سیستم

HWiNFO 4.3

 

 

 

 

در سایت سرزمین دانلود نرم افزارها و مقالات مختلفی در مورد شناسایی مشخصات سخت افزاری کامپیوتر وجود دارد. که با کمک آنها میتوانید اطلاعات دقیقی در مورد سخت افزارها و قطعات داخلی کیس یا لپتاپ خود به دست بیاورید.

 

اما در این مطلب قصد داریم نرم افزاری را به شما معرفی کنیم که شما را از هر برنامه دیگری بی نیاز میکند. نرم افزاری بسیار کم حجم با قابلیت های بسیار زیاد.

نرم افزار HWiNFO (مخفف HardWare Info) قادر است مشخصات دقیق سخت افزار کامپیوتر شما را با جزئیات کامل نمایش دهد.



 

 

نرم افزار HWiNFO اطلاعات دقیق این قطعات را در اختیار کاربر قرار میدهد:

برد اصلی (مادر برد)

پردازنده اصلی (CPU)

کارت گرافیک

کارت صدا

کارت شبکه

مودم

هارد دیسک

حافظه اصلی (Ram)

ماوس، کیبورد، و مانیتور

پورت های سیستم

بایوس

درایو های CD, DVD, Blu-ray

 

از قابلیت های جالب این نرم افزار این است که علاوه بر مشخصات فنی هر قطعه، مدل آن را نیز تشخیص میدهد. مثلا شما میتوانید بفهمید که چیپ گرافیک شما AMD است یا nVidia . یا مثلا مدل مادربرد کامپیوترتان چیست.

 

 

مهم ترین امکانات نرم افزار HWiNFO :

- نمایش مشخصات سخت افزاری کامپیوتر و لپتاپ

- ارائه جزئیات دقیق از مشخصات هر قطعه

- نمایش مدل هر سخت افزار

- رابط کاربری بسیار آسان

 

با کمک این نرم افزار حتی کاربران تازه کار هم میتوانند اطلاعات خوبی در مورد مشخصات کامپیوتر خود کسب کنند.

 

 

نسخه جدید نرم افزار نمایش اطلاعات سخت افزاری سیستم، HWiNFO 4.3 را دانلود کنید:

 

دانلود نسخه 32 بیتی - با حجم 3 مگابایت

دانلود نسخه 64 بیتی - با حجم 3.1 مگابایت



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دانلود نرم افزار تبدیل نقشه های اتوکد به عکس

Acme CAD Converter 8.6

 

 

 

 

اتوکد معروف ترین و پرکاربرد ترین نرم افزار برای طراحی صنعتی، نقشه کشی، و معماری در جهان است. در ایران نیز متخصصان زیادی از این نرم افزار برای طراحی و مدل سازی استفاده میکنند.

 

مشکلی که استفاده کنندگان این نرم افزار همیشه با آن مواجه هستند این است که برای نمایش و ارائه طرح خود به کارفرما باید همیشه نرم افزار اتوکد را در دسترس داشته باشند. چون فایل های اتوکد فقط توسط همین نرم افزار قابل مشاهده هستند. بنابراین یا باید لپتاپ خود را همراه خود ببرند یا باید در هر جایی که میخواهند طرح را ارائه کنند یک نسخه از اتوکد را نصب کنند. که هر کدام از اینها مشکلات خاص خود را دارد.

 

آیا شما هم به عنوان یک طراح اتوکد دوست دارید که بتوانید طرح های خود را تبدیل به عکس کرده و در هر جایی به راحتی نمایش دهید؟ در این صورت این مطلب را از دست ندهید.

 

نرم افزار Acme CAD Converter مخصوص تبدیل فایل ها و نقشه های اتوکد به عکس است. توسط این نرم افزار میتوانید طرح های اتوکد را به یک عکس JPG یا BMP تبدیل کرده و روی CD یا فلش مموری بریزید و در هر جایی آن را نمایش دهید.



 

 

این نرم افزار قابلیت های مختلفی دارد که عبارتند از:

- تبدیل فرمت های DWF, DWG, DXF اتوکد به عکس

- امکان تبدیل به فرمت های تصویری JPG, BMP, GIF, TIF, PNG

- قابلیت تبدیل نقشه اتوکد به فایل PDF با صفحات مختلف

- تبدیل دقیق تمام جزئیات نقشه به همراه رنگ و فونت آنها

- محیط کاربری آسان و بدون نیاز به تنظیمات

- پشتیبانی از نسخه های مختلف اتوکد

- امکان تبدیل هر زاویه از نقشه طراحی شده به عکس

- امکان تبدیل تمام یا قسمت خاصی از طرح

- ساخت عکس نهایی با رزولوشن بالا با حفظ جزئیات

- امکان پرینت فایل

- امکان نمایش عکس نهایی در سیستم عامل های مختلف و حتی موبایل

 

استقبال چشمگیر اتوکدکار ها از این نرم افزار باعث شده تا در طی مدت کوتاهی 8 نسخه اصلی از آن تولید شود.

 

از سایر قابلیت های این نرم افزار این است که میتواند فایل های اتوکد را به راحتی باز کرده و نمایش دهد. یعنی شما میتوانید این نرم افزار کوچک را در هر جایی نصب کرده و طرح های اتوکد خود را با آن باز کنید و نمایش دهید.

 

 

ورژن جدید نرم افزار تبدیل نقشه های اتوکد به عکس، Acme CAD Converter 8.6 را دانلود کنید:

 

دانلود با حجم 6.9 مگابایت

(شامل اطلاعات لازم برای فعال سازی نرم افزار + راهنمای نصب به زبان فارسی)



:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

فیس بوک - لایک برای صفحه                                 1000 تا = 20000 هزارتومان

فیس بوک - لایک برای پست یا عکس                      1000 تا = 20000 هزارتومان

فیس بوک - افزودن امتیاز 5 ستاره برای صفحات         100 تا  = 50000 هزار تومان

فیس بوک - Follower برای پروفایل                          1000 تا = 25000 هزار تومان

فیس بوک - Share کردن عکس یا پست                   500  تا = 50000 هزار تومان



 




:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

    

 

عناوین مهم ضمیمه بایت روزنامه خراسان شماره 279:

دیدگاه های آقای دبیر
پول بیشتری بدهید، آش کمتری بخورید
معجونی از زبان های وب
سرزمین عجایب
باز هم پای یک ADSL در میان است!
داد های از قلم نیفتد!
سهمی که باید افزایش یابد
کروم قدرت نمایی می کند
شرکت های مایکروسافت، گوگل و Adobe محصولات خود را به روزرسانی کردند
ایجاد گوشه منحنی با کمک تصویر (قسمت هشتم)
انتخاب گر اجداد در JQuery (قسمت دوم)
تابلوهای ایست توسعه متن باز
استفاده از فناوری های بدون درد و خونریزی
سیستمی خانگی روی دستان شما
یک نمایشگر کوچک اما خیلی مهم
ارتقای امنیت به شیوه وزارت ارتباطات
نرم افزاری برای کنترل و مدیریت پهنای باند
هارد دیسک های داخلی و خارجی
همه چیز برای مرور سریع
دسترسی سریع به تنظیمات iOS
جدول شماره 279 بایت
بازی، نبردی عظیم، روی بوم نقاشی
بازی، گربه ماجراجو
بازی، درس هایی از تاریخ با تمدن های قرن نوزدهم
امکانی ویژه برای آیفون
کتاب الکترونیکی ارگونومیک
و…

جهت دانلود اینجا کلیک کنید. حجم:3.4MB



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبلاگ کانون کامپیوتر پرشین بلاگ.

پرشین بلاگ جهت تقسیم محتوا این وبلاگ دو وبلاگ دیگر نیز تاسیس کرده

1-کانون موبایل پرشین بلاگ.

2-کانون نرم افزار پرشین بلاگ.

البته همچنان این وبلاگ به کار خودش ادامه می دهد و در زمینه های آموزشی و اخبار و اطلاعات فناوری ادامه کار می دهد. مدیریت وبلاگ های نرم افزار و موبایل با نگارنده این مطلب است.

وبلاگ موبایل: www.mobile.persianblog.ir

وبلاگ نرم افزار: www.software.persianblog.ir

AmirAH™



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

  



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین
وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: ۲۵ گیگا هرتز بر ثانیه به پهنای باند اینترنت ایران افزوده می شود.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص برنامه های این وزارت خانه گفت: برنامه های گسترده ما در پنج محور تلفن ثابت و سیار(همراه)، پست فناوری اطلاعات، تحقیقات و ساخت در زمینه هوا و فضا و تکمیل زنجیره پژوهش تا صادرات محصولات صنعت ارتباطات و اطلاعات است. 

واعظی در زمینه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه و چگونگی بهبود خدمات آن ها نیز گفت: اپراتورهای تلفن همراه بیشتر به شهرهای بزرگ توجه کرده و مناطق محروم را در نظر نداشته اند، آن ها بدنبال افزایش کمیت بوده و از کیفیت غفلت کرده اند. 

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات تاکید کرد: اختلال در ارتباط هنگام جابجایی مشترک و نداشتن پوشش کامل آنتن دهی قابل قبول نیست. 

وی ادامه داد: بررسی عدم پوشش اپراتورها و اعلام اپراتورهای با کیفیت، ایجاد سیستم ارتباطی اعلام کندی سرعت اینترنت با معرفی شماره تلفن برای مردم و جلوگیری از گرانی تعرفه به تبع تورم و تعیین قیمت براساس سرویس با کیفیت از جمله اقداماتی است که برای بهبود کیفیت و خدمات ارایه خواهد شد. 

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: اپراتورها بیشتر بدنبال سود خود بوده اند در صورتی که باید بخشی از درآمد اپراتورها در بخش توسعه زیرساخت ها هزینه شود. 

دولت الکترونیک جزیی از فعالیت های این وزارت خانه برای پیشرفت و رفاه حال مردم است، سلامت، تجارت، و آموزش الکترونیک از دیگر بخشهایی است که به آن پرداخته می شود. 

وی در خصوص ساخت و استفاده از ماهواره نیز گفت: بدلیل اعتقادات دینی محدودیت خاصی را در استفاده از ماهواره های موجود دنیا برای کشور ما ایجاد می کنند و ما مجبوریم در زمینه ساخت و استفاده از این فناوری و دیگر فناوری های نوین تلاش کنیم. 

وی از محققان ایرانی دعوت کرد در طرح های این وزارت خانه مشارکت کنند. 

واعظی در خصوص اینترنت ملی نیز گفت: درحال غنی سازی محتوا و تامین نیاز مردم در آن فضا هستیم و امیدواریم سرعت استفاده از اینترنت منازل را به دو گیگا هرتز برسانیم. 

وی در مورد امنیت شبکه های اینترنتی اظهار داشت: امنیت از دغدغه ها و اولویت های اساسی دولت و بخشی از جنگ نرم بشمار می رود که پدافند غیر عامل کشورنیز در این زمینه فعال است. 
وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات در ادامه اظهار داشت: اختلال در اینترنت قابل پذیرش نیست، تضمین امنیت فعالیت های تجاری، سیاسی و امنیتی در مقابل تهدید های احتمالی وظیفه دولت است زیرا حفظ امنیت به اندازه توسعه و ایجاد زیر ساخت مهم است. 

واعظی با تاکید بر استفاده درست از شبکه های اینترنتی، افزود: نیاز و نگرانی های مردم را می دانیم و در تلاشیم، بخش های غیر اخلاقی را کنترل و حذف کنیم. 

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: با ادغام فعالیت های پستی و اینترنتی در آینده نزدیک سرویس های جدیدی معرفی و ارایه می شود. سعی خواهد شد همراه امانتداری و با افزایش سرعت مرسولات اعتماد مشتریان را جلب کنیم. 

وی در پایان افزود: هدف ما استفاده از فناوری روز، بومی سازی این صنعت و دعوت جدی از بخش خصوصی در فعالیت های این وزارت خانه است.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

در حالت طبیعی، نصب کامل سیستم‌عامل ویندوز، ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. زمانی نسبتاً طولانی که گاهی مجبور به گذراندن آن هستیم. در این قسمت از سری «کوتاه اما کاربردی»، با ترفندی آشنا خواهیم شد که مدت زمان نصب ویندوز را نزدیک به یک‌سوم، یعنی ۱۵ دقیقه کاهش می‌دهد.

برای انجام این کار راحت، تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: کامپیوتر را با سی‌دی Bootable ویندوز روشن کنید.

گام دوم: حالا، فایل‌های نصب ویندوز، کپی شده و فرآیند نصب شروع می‌شود.

گام سوم: درایو دلخواه خود را برای نصب ویندوز تعیین نموده و فرمت آن را NTFS انتخاب کنید.

گام چهارم: تا به پایان رسیدن این مرحله و راه‌اندازی مجدد کامپیوتر صبر کنید.

گام پنجم: پس از راه‌اندازی مجدد و مشاهده لوگوی ویندوز، کلیدهای ترکیبی Shift + F10 را بفشارید تا پنجره Command Prompt باز شود.

گام ششم: در این پنجره عبارت «Taskmgr» را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. با این کار Task Managerویندوز باز خواهد شد.

گام هفتم: در پنجره Task Manager، تب Process را انتخاب کرده و پروسه «Setup.exe» را بیابید.

گام هشتم: بر روی «Setup.exe» راست‌کلیک نموده و گزینه «Set priority» را انتخاب کنید تا یک زیر منوی جدید باز شود.

گام نهم: در زیر منوی باز شده، به طور پیش‌فرض گزینه «Normal» انتخاب شده است. شما گزینه «High» یاهر گزینه‌ بالاتر از «Normal» را انتخاب کنید.

تمام! با این کار فرآیند نصب ویندوز، در اولویت بالاتری قرار گرفته و با سرعتی بسیار بیشتر از حالت معمولی نصب می‌شود.

منبع: دیساپ



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

 

7-6-1392
ما برآنیم تا در طول 100 روز نخست ریاست جمهوری حسن روحانی و پس از آن٬ بر نحوه اجرای وعده‌های وی نظارت و کیفیت پیگیری و تحقق آن‌ها را بازتاب دهیم.

 

سایت اینترنتی روحانی سنج به آدرس http://rouhanimeter.com/ امروز فیلتر شد. 

 این سایت که ظاهرا توسط ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده درصدد بررسی تحقق شعارهای روحانی در صدروز اول کاری‌اش است، فیلتر شده است. 

همزمان با آغاز روزهای کاری دولت تدبیر و امید، موسسه «گفتگوی جهانی» کانادا با همکاری «دانشکده امور جهانی دانشگاه تورنتو» و وزارت خارجه کانادا بخشی از سایت خود را برای بررسی عملکرد حجت الاسلام روحانی در 100 روز اول کاری وی اختصاص داد.

در قسمت توضیحات این بخش از سایت که با عنوان «گفتگوی جهانی برای آینده ایران» به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده، آمده است: «ما برآنیم تا در طول 100 روز نخست ریاست جمهوری حسن روحانی و پس از آن٬ بر نحوه اجرای وعده‌های وی نظارت و کیفیت پیگیری و تحقق آن‌ها را بازتاب دهیم.»

منبع ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

بنا بر برخی اظهارنظرهای غیر رسمی، در حال حاضر درصد قابل توجهی از کاربران اینترنت در کشور از VPN استفاده می‎کنند؛ اگرچه مراجع قضایی و پلیس فتا استفاده از فیلترشکن‌ها و VPN های غیرمجاز را از مصادیق جرم‌های رایانه‌یی تلقی می‎کنند. 

موضوع VPN بومی برای اولین بار اواسط سال گذشته، توسط رئیس سازمان پدافند غیرعامل مطرح شد، ولی مدتی پس از مطرح کردن این طرح، تقی پور وزیر وقت ارتباطات طی گفت‎وگویی عنوان کرد که اگرچه VPN کارکردهای مختلفی دارد اما آنچه از این امکان، برای دور زدن سامانه پالایش (فیلترینگ) مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبیعتا امکان داخلی شدن ندارد و اقدامی خلاف قانون محسوب می‌شود. 

بعدها شورای عالی فضای مجازی به عنوان متولی اصلی واگذاری VPN قانونی به کاربران حقیقی و حقوقی، به پیگیری این موضوع پرداخت و در این راستا سامانه‎ی ثبت نام رسمی VPN قانونی راه‎اندازی شد و شروع به ثبت نام کرد؛ اگرچه در آن روزها، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به خلاء استفاده‎ی قانونی از شبکه‎های اختصاصی VPN در کشور تاکید کرده بود که دنبال آن هستیم که پاسخی برای این نیازها در کشور فراهم کنیم و بر این اساس خدمات قانونی VPN ارائه خواهد شد. 

از سوی دیگر شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در فراخوانی رسمی، خود را متولی ساماندهی و اختصاص شبکه اختصاصی مجازی (VPN) در کشور اعلام کرد و از وزارتخانه‎ها، سازمان‎ها، بانک‎ها و شرکت‎ها دعوت کرد که برای ثبت نام شبکه اختصاصی مجازی VPN به سایت WWW.VPN.IR مراجعه و ثبت نام کنند. 

اما نهایتا، چندی پیش مدیرعامل همین شرکت با اذعان به عدم استقبال کاربران از این طرح، از ثبت نام تنها 30 شرکت برای دریافت VPN قانونی خبر داد. 

این روزها نیز، مدیرعامل این شرکت که وزیر ارتباطات دولت یازدهم را در اولین مراسم افتتاح رسمی همراهی می‎کرد، در تشریح شکست این پروژه گفت: "قرار بر آن بود که بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی به واگذاری VPN بومی بپردازیم. به همین دلیل ما زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم و به تمام وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و نهادهای حقوقی این موضوع را اعلام کردیم اما استقبال چندانی نشد." 

خسروی افزود:‌ "در زمینه اشخاص حقیقی هم، از آنجا که لازم است تشکیلاتی دراین زمینه وجود داشته باشد و مجوزها را ارائه کند، ما همه چیز را آماده کرده و اطلاع‌رسانی کردیم اما اکنون این بحث مطرح است که چطور ارائه "وی‌پی‌ان" به سبک سابق آن بازگردد." 

حال و در این شرایط که این پروژه‎ی به ظاهر میلیاردی با شکست مواجه شده است، برخی کارشناسان ادعاهایی را مطرح می‎کنند که در صورت اثبات قابل پیگیری است. آنها طرح پروژه‌ای با عنوان VPN بومی را تنها دروغ فنی بزرگی می‎دانند که اصلا وجود خارجی ندارد و در این راستا خواستار پاسخگویی مسوولانی هستند که این پروژه را مطرح و اجازه‎ی سرمایه گذاری در این پروژه را صادر کرده‎اند. 



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دانلود کتاب راهنمای جامع دستورات SQL

.:: صفحات : 97 صفحه | زبان : فارسی | فرمت : PDF ::.

این کتاب در مورد بیشتر سیستم های پایگاه داده رابطه ای معروف مثل MS SQL Server ,MS Access , MySQL توضیح داده است و برای هر کدام دستورات و مثالهای مربوطه را آورده است.SQL برای کارهای ویژه و محدودی طراحی شده‌است. شیوه دیگر کار این است که به کدهای زبان برنامه نویسی اجازه دسترسی به پایگاه داده به کمک دستورات SQL داده شود مثلاً PostgreSQL به توابعش اجازه می‌دهد که درون کدهای Perl، Tcl و C نوشته شوند. این کتاب مناسب برای کلیه پایگاه داده های رابطه ای قابل استفاده میباشد.

 

                                                   

                                                   http://www.dl.ir-dl.com/user4/Pic/Book/1.jpg

                                                   http://www.dl.ir-dl.com/pic/password.jpg



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

نقاشی‌های عجیب و دیدنی سه بعدی

نقاشی‌های عجیب و دیدنی سه بعدی 

بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: نقاشی‌های سه بعدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

تصاویر با کیفیت از گل های زیبا

عکس گل های قشنگ

بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: تصاویر , ,
:: بازدید از این مطلب : 4313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

مجموعه عکس های  منظره زیبا برای پس زمینه


عکس های منظره زیبا برای پس زمینه
بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: تصاویر , ,
:: بازدید از این مطلب : 6253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

                        عکس های فانتزی بسیار زیبا و جدید


عکس های فانتزی بسیار زیبا و جدید  

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 254

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین
تصاویر عجیب و بامزه از حیوانات 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین


عکس های دیدنی و جدید از بازیگران سینما

 



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

فصل پاییز یکی از زیباترین فصل های سال است. فصلی که در آن رنگ های زیبا و بدیع دست به کار رنگ آمیزی طبیعت می شوند، هوا کم کم روبه سردی می گراید . با ایجاد این تغییرات چشم نواز در طبیعت، زمان شکار صحنه های بکر و با شکوه فرا می رسد.

 عکس های رویایی و رمانتیک از فصل پاییز



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

یک ببر ماده حامله بعد از شکار بچه گوزن، بی خیال این طعمه شده و این حیوان را رها می‌کند.


تصاویر ببر ماده‌ که میلی به شکار لذیذش ندارد 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

:: بازدید از این مطلب : 290

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین
عکس هایی بسیار زیبا از پروانه های کمیاب و رنگارنگ

عکس هایی از پروانه های زیبا و رنگارنگ
بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: تصاویر , ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دراین درس، طرحی را به عنوان الگو برای ساختمان نهائی وارد می کنیم.  نقشه بصورت نگاتیو می باشد و روشنائی و کنتراست آن کاهش داده شده است تا بتوانید طرحی را که روی آن پیاده می کنید به راحتی ببینید.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

در این درس، برای یک بازی رایانه‌ای حرفه ای، یک سطح به عنوان خیابان و چند جعبه به عنوان ساختمان طراحی می‌کنیم. هم چنین در مورد ایجاد و تنظیم کردن مواد و تصویرگذاری برای طراحی چگونگی دید از مجاور و هم چنین، استفاده از شی ( xref ) برای افزودن چراغ‌های خیابان و تعدادی درخت توضیح می‌دهیم.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دراین درس این موارد را فرا می گیرید:

رندرکردن تصویر ثابت در صفحه نمایش و در فایل داخل دیسک در فرمت و کیفیت های متفاوت.

استفاده از  presetو رندرکننده های مختلف.

رندرکردن تصویر با درجه وضوح بالا توسط چند کامپیوتر.

رندرکردن یک انیمیشن و ترکیب کردن تصویر ثابت در داخل فایل تصاویر متحرک.

استفاده از شبکه برای رندرکردن تصاویر متفاوت از یک انیمیشن به صورت هم زمان.

استفاده از رندرکردن برای ساختن بافت جهت استفاده در بازی ها.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

در این آموزش، برای یک فروشگاه، نقش بافت مرکب درب کرکره‌ای فلزی ایجاد می کنیم. نقش شامل 5 لایه از تصاویر ترکیب شده با هم، با استفاده از تنظیمات شفافیت مختلف و روش ترکیب است.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

تغییردهنده ی Hair And Fur به مدل، مو اضافه می کند.

در این آموزش، به سر و صورت کاراکتر جنگجو مو اضافه می کنیم و با انجام کار در سه مرحله، پیچیدگی محصول را افزایش خواهیم داد.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

با استفاده از تصویر یک ساختمان می توانید یک مدل واقعی قابل ملاحظه بسازید. این آموزش روش انجام اینکار را نشان می دهد.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

سلام

یکی از دوستان در کامنت خصوصی، عنوان کرده بودند که بهتر بود قبل از انتشار فایل های آموزش 3dsmax ، در مورد خود نرم افزار هم توضیحاتی داده می شد.

خدمت دوستان عرض می کنم که چون این نرم افزار بسیار معروف و شناخته شده است، لزومی برای این امر ندیدم و از این گذشته، معرفی کامل این نرم افزار و گزینه ها و عملکرد های متنوع آن به اندازه ای مفصل است که شاید نشود در چند کامنت، حتی بصورت خلاصه، به همه ی این موارد پرداخت و بهتر است دوستانی که علاقمند هستند، به توضیحاتی که در فایل های Help بصورت مشروح ارائه شده است، رجوع کنند.

من بصورت کلی این نرم افزار را برای دوستان معرفی می کنم تا در صورت علاقمندی با شناخت اولیه، خودشان به پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر به پردازند.

3dsmax یا به زبان خودمان، استودیوی سه بعدی ماکس، نرم افزاری است که مانند یک استودیوی فیلم سازی، تمام امکانات موردنیاز برای ساخت یک فیلم انیمیشن سه بعدی را در اختیارتان قرار می دهد. بخش های مختلفی دارد که سطوح مختلف تخصصی انیمیشن سازی را مرحله به مرحله برایتان مهیا می کند:

ساخت مدل یا کاراکتر - ایجاد رنگ و بافت موردنظر برای مدل - تعریف حرکت و جابجایی برای هر نوع مدل - ایجاد صحنه یا دکور یا لوکیشن برای حرکت مدل ها - نور پردازی صحنه ی فیلم برداری - ایجاد دوربین های مختلف و موردنیاز - ایجاد جلوه های محیطی مختلف و صدا گذاری و خلاصه بسیاری کارهای دیگر که برای ساخت یک فیلم انیمیشن سینمایی موردنیاز است، در 3dsmax بصورت بخش های مستقل تعریف شده اند.

3dsmax صرفا برای فیلم سازی کاربرد ندارد. در حال حاضر، از این نرم افزار برای طراحی صنعتی انواع مدل ها، دستگاه ها و ماکت ها استفاده می شود. در زمینه ی معماری و دکوراسیون و طراحی سه بعدی ساختمان ها و سازه ها و بنا ها نیز کاربرد بسیار گسترده دارد. برای ساخت بازی های رایانه ای، در بخش مدل سازی و کاراکتر سازی و فضا سازی، عمدتا از این نرم افزار استفاده می شود.

خلاصه،  3dsmax یعنی یک استودیوی کامل با تمام تجهیزات، برای ساخت مدل و فیلم از ابتدا تا انتها.

امیدوارم این توضیحات مختصر، برای شناخت این نرم افزار، مفید باشد.

اضافه می کنم، که برای یادگیری این نرم افزار، استفاده از کلاس های آموزش ابتدایی، می تواند برای شروع کار بسیار مفید باشد و در ادامه می توانید با استفاده از فایل های Help مرجع اصلی و تمرینات نرم افزار که همراه نرم افزار به زبان انگلیسی ارائه شده است، یا با استفاده از Help فارسی موجود، که کاملا مشابه Help اصلی تهیه شده است، اطلاعات خود را کامل کنید و به کار با نرم افزار مسلط شوید.

حتی دوستانی که علاقمند به یادگیری از طریق مطالعه هستند، می توانند بدون استفاده از کلاس های آموزش، با استفاده از سیستم Help بصورت کامل کار با نرم افزار را یاد بگیرند و با تمرین و ممارست، به مهارت کافی برسند.

فایل های Help فارسی نسخه های مختلف 3dsmax ، در وب سایت اصلی آگاه سافت ارائه شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید.

من در آینده نیز به انتشار فایل های آموزش جنبه های مختلف 3dsmax ادامه خواهم داد و نیز سعی خواهم کرد در کنار این کار، ویدئو های آموزشی ترجمه شده یا ساخته شده ای در این زمینه، تهیه کرده و در اختیار دوستان قرار دهم.

موفق باشید.



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

در این آموزش نگاهی سریع داریم به دو رندرکننده ی جدید در 3dsmax.

رندرکننده سخت افزاری Quicksilver و iray از کمپانی mental images روش دیگری برای رندرکردن صحنه به شما ارائه می کنند.

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

لینک دریافت فایل

برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

سیستم ذره ای می تواند  برف و باران، آب جاری، دود، انفجار و غیره را مدل سازی کند که معمولا جلوه های متحرک شده ای را ارائه می کنند.

در این آموزش، از سیستم ذره ای Particle Flow  برای مدل سازی دود در محدوده بمباران یک میدان جنگ استفاده می کنیم.

 

برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

 لینک دریافت فایل

 برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

انیمیشن پردازشی فرایند ایجاد انیمیشن با آلگوریتم ها و متغیرها به جای استفاده از کلیدفریم گذاری دستی است. این روش امکان می دهد انیمیشن پیچیده ای با تلاش نسبتا کم ایجاد کنید و اجازه دهید که بیشتر کارهارا رایانه شما انجام دهد.

 MassFX سیستم انیمیشن پردازشی برای شبیه سازی فیزیک دنیای واقعی است که درآن اشیا می توانند بصورت واقعی با همدیگر برخورد و تعامل داشته باشند. اول انیمیشن مبتنی بر بدنه سختی را ایجاد می کنیم که در آن توپ به کاسه برخورد کرده و از روی میز پائین می افتند. سپس درمورد سیستم   mCloth یاد خواهیم گرفت که در آن، شی پارچه می تواند در شبیه سازی فیزیکی با بدنه سخت تعامل و برخورد داشته باشد.

 

 برای دریافت فایل pdf روی لینک زیر کلیک کنید

  لینک دریافت فایل

  برای دریافت فایل Help کامل، به وب سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد